چگونگی مراقبت صحیح از مرغ مینا 1


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مرغ مینا پرنده بومی هند و سیلان میباشد، مرغ مینا حدود 12 اینچ طول دارد با پرهای براق سیاه و سفید که در زیرنور آفتاب به رنگ سبز رنگین کمانی، فیروزه ای و بنفش براق دیده میشود. شایع ترین مرغ مینا به عنوان حیوان خانگی مرغ مینای هیل جاوا است. توانایی باور نکردنی مهارت صحبت کردن،مرغ مینا نسبت به سایر حیوانات خانگی بسیار عالی است. آنها بسیار باهوش هستند، دوست دارند مورد توجه واقع شوند و به راحتی میتوانند حقه و کلاهبرداری را یاد بگیرند. پرندگان بسیاری توانایی  تقلید صداهای مختلفی دارند، در میان آنها پرنده مرغ مینا جزء موجودات زنده شگفت انگیزی میباشد. در یسیاری از رفتارهایشان شبیه به پرندگان دیگرهستند،مانند آراستن خود، چرت زدن در طول روز  حتی رفتار  پس از خواب شب. با این حال، آنها نیاز به مراقبت های مختلف دارند اززمانیکه در اندازه متوسط هستند تا اندازه های بزرگتر. به عنوان مثال مرغ مینا به یک قفس بزرگتر از اکثر طوطی ها نیاز دارد، به دلیل اینکه آنها الگوهای وحشی پرواز خود را دارند و اگر شما در حال نگه داشتن بیش از یک مرغ مینا هستید لانه مرغ برای نگهداری آنها ایده آل است.برای مراقبت صحیح از مرغ مینا برای داشتن پرنده سالم، شاد به یک مساحت بزرگ به یک مساحت بزرگی احتیاج دارید. در اینجا برخی از پیشنهادات لازم برای نگه داشتن یک پرنده مرغ مینا را مطرح میکنیم؛

دستورالعمل ها: 1)خرید قفس بزرگ وگسترده برای فضای اطراف مرغ مینا. اندازه قفس  برای عرض سه تا چهار پا، دو پا  برای ارتفاع توصیه میشود. قفس را دور از مناطق مرطوب نگه دارید. 

2)خوراک پلت برای پرنده  مرغ مینا پرنده شما مناسب میباشد. اجتناب کنید از دادن ویتامین های مصنوعی طراحی شده برای طوطی ها.پلتها گلوله های فرموله شده ای از تکه های کوچکی از میوه های رسیده،مانند سیب یا گلابی پوست کنده شده میباشند که میتوانید یک هفته درمیان به آنها بدهید. از دادن میوه هایی مانند انگور، زغال اخته، توت فرنگی و گیلاس زیرا به سختی هضم میشوند. پرتقال و دیگر مرکبات و همچنین آناناس نیز دارای محتوای بیش از حد بالای اسیدی هستند و ازآنها نیز باید اجتناب شود .

3)فراهم  کنید یک ظرف بزرگ آب برای نوشیدن و استحمام(مرغ مینا عاشق حمام کردن است) و حداقل دو بار در روز آب آنرا عوض کنید. اجازه دهید به پرنده تا اطراف ظرف آب چلپ چلوپ کند اینکار او راخوشحال میکند و برای نگهداری از پر و بال او نیز موثر است .

4)استفاده کنید از لایه های مختلفی از روزنامه در پایین قفس زیرا با توجه به رژیم غذایی آنها، مدفوع آنها مرطوب تر میشود. شما باید عوض کنید  روزنامه را حداقل دو بار در روز. یک روش خوب این است که اینکار را انجام دهید زمانی که شما برای اولین بار در طول روز از خواب بیدار می شوید و سپس  بعد ازخوردن  شام .

5)سعی کنید از چند اسباب بازی در قفس مثل یک نردبان، زنگ و یا دانه های متحرک استفاده کنید اما جای تعجب نیست اگر بسیاری از پرندگان مرغ مینا آنها را نادیده بگیرند.وجود اسباب بازی برای به چالش کشیدن هوش آنها بسیار مفید است.برای نوزادان آنها از اسباب بازیهای مخصوص گربه استفاده کنید. این روش بیشتر برای طوطی ها و parakeets استفاده میشود زیرا آنها علاقه بسیاری به اسباب بازی دارند.مرغ مینا ترجیح می دهدکه بیشتر در خارج از قفس باشد که این یکی سرگرمیهای آنها به حساب می آید .

6)هیچگاه برای تر و تمیزکردن ناخن پا تلاش نکنید. در عوض میتوانید از nonpoisonousاستفاده کنید. اگر شما تصمیم به استفاده از perchesدارید می توانید  بخرید شن و ماسه برای  پوشش دادن کف قفس که قابل عرضه در فروشگاهها میباشد که مانند فایل های طبیعی ناخن برای  کمرنگ نگه داشتن ناخن پا عمل میکند.

7)باید بدانید که پرندگان مرغ مینا تعامل نه چندان خوبی با پرندگان دیگردارند، به ویژه پرندگانی که کوچکتراز خودشان میباشند، مانند parakeets. یک حمله یا مبارزه در مواجه با سایر پرندگان ممکن است رخ دهد، بنابراین بهتر است هنگامی که تصمیم به نگه داشتن مرغ مینا میکنید از نگهداری سایر پرندگان خودداری کنید.

8)در صورت امکان برای اهلی کردن مرغ مینا خود  از هنگامی که جوجه هستند اقدام کنید.مرغ مینا به عنوان یکی  پرندگان دوست داشتنی شناخته نشده است، اما براحتی میتوانند هنگامی که اهلی شده اند بر روی بازوها و شانه بنشینند. اگر شما می خواهید پرنده شما صحبت کردن را یاد بگیرد باید بطور مداوم کلمات را برای آنها تکرار کنید.

9)شرایط لازم را برای خواب و استراحت مرغ مینا خود فراهم  کنید.از یک لانه در قفس استفاده کنید.مرغ مینا در طول روز چند چرت کوتاه میزند و خواب او در طول شب است .

 

نکات و هشدارها: -)مرغ مینا به طور متوسط  حدود20 سال زندگی می کند، بنابراین برای نگهداری آنها اطمینان حاصل کنید که توانایی  مراقبت در دراز مدت را دارا هستید. -)از خرید مرغ مینا بالی اجتناب کنید، که بر خلاف بیشترمرغهای مینا  به رنگ سفید هستند چرا که آنها از گونه های در معرض خطرانقراض هستند. البته شما برای خرید آنها نیاز به مجوز فدرال داریدشما به لحاظ تکنیکی نیز اجازه فدرال به آنها خود نیاز دارند.

-)هرگز بیش از دو مرغ مینا  رادر یک زمان نگهداری نکنید زیرا یکی از آنها همسر دیگری میشود  و باعث انزوای پرنده سوم میشود.

-)از گیاه آووکادو به علت سمی بودن آن برای تغذیه استفاده نکنید.

-)با گنجاندن پلت های مخصوص در رژیم غذایی آنها میتوانید عادت به خوردن کرم ها و حشرات موجود در گیاهان خودرو (وحشی)، بدون نیاز به آوردن آنها درخانه را برآورده سازید.

-)مرغ مینا یک یا دو بار در سال فصل پر ریزی دارد اگر این عمل را در آنها مشاهده نکردید، رژیم غذایی آن را تغییر دهید و رژیم غذایی آنهارا بیشتر شامل ویتامین ها بکنید.

-)نشانه های بیماری مرغ مینا عبارتند از: از دست دادن اشتها یا وزن، سرفه یا خس خس سینه، ترشحات دهان، کم تحرکی، تغییر رنگ در مدفوع برای بیش از دو روز یا مدت طولانی تر.

-)از دادن  بیش از حد آهن در رژیم غذایی آنها خودداری کنید. این  امر می تواند منجر به بیماری و حتی مرگ شود.  




:: موضوعات مرتبط: نگهداری و آموزش مرغ مینا , چگونگی مراقبت صحیح از مرغ مینا 1 , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی مراقبت صحیح از مرغ مینا , مرغ مینا , مینا , جوجه مرغ مینا , تصاویر مرغ مینا , عکس مرغ مینا , آموزش مرغ مینا , نگهداری از مرغ مینا , تغذیه مرغ مینا , پرندگان زینتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : سه شنبه 7 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: